Jak przygotować się do przeprowadzki biura

Poradnik dla firm, które planują przeprowadzkę biura - część pierwsza.

Na początek polecamy zapoznać się z poradnikiem, dla osób przygotowujących się do przeprowadzki mieszkania. Spora część zawartych tam informacji ma zastosowanie w przypadku biur.
Przejdź do artykułu "Jak przygotować się do przeprowadzki mieszkania lub domu".

Podstawową różnicą pomiędzy przeprowadzką mieszkania, a biura są priorytety. Zdecydowanej większości firm zależy na tym, żeby jak najszybciej rozpocząć pracę w nowym biurze. Każdy dzień przestoju może generować duże straty finansowe. Odpowiednie przygotowanie i realizacja przeprowadzki biura może więc przyczynić się do dużych oszczędności.

Jeśli w biurze pracuje więcej niż 10 osób, warto zlecić firmie przeprowadzkowej wycenę wraz z wstępnym zaplanowaniem poszczególnych zadań na miejscu (w biurze, które będzie relokowane). Przy okazji warto określić, w jakich godzinach będzie odbywać się przeprowadzka. Dużo zależy od tego, czy chcemy, aby pracownicy biura byli obecni podczas prac ekipy przeprowadzkowej. Jeśli zależy nam, aby przeprowadzka odbyła się poza godzinami funkcjnowania firmy, można rozpocząć prace po południu i kontunuować je do rana następnego dnia. W przypadku dużych biur zdarzają się przypadki przeprowadzek trwających przez kilka dni (np. od piątku do niedzieli). W celu maksymalnego przyspieszenia prac niektóre przeprowadzki wykonuje kilka naszych brygad z dwoma lub trzema samochodami.

Przygotowania warto zacząć od spakowania rzeczy najmniej potrzebnych (najrzadziej używanych). Wszystkie pudła koniecznie trzeba podpisać (np. kartony z rzeczami z biurka danego pracownika można opisać imieniem). Możemy określić, które przedmioty są najbardziej potrzebne, żeby szybko wrócić do pracy (np. laptopy i wybrane teczki z dokumentami). Te najważniejsze rzeczy wraz z podstawowymi meblami (biurka, krzesła) mogą zostać przewiezione szybciej. Dzięki temu można wyeliminować jakąkolwiek przerwę w działaniu firmy.

Duże urządzenia elektroniczne takie jak drukarki, kserokopiarki, plotery mogą ważyć nawet 300 kg. Ze względu na dużą masę, wymiary oraz charakter sprzętu (duże, ale delikatne) do ich transportu potrzeba dodatkowego sprzętu oraz doświadczonej ekipy. Odpowiednie zabezpieczenie takiego sprzętu lepiej zlecić firmie przeprowadzkowej. Dzięki temu osoby, które będą przenosić urządzenia, będą dokładnie wiedzieć na co należy uważać i za co nie można chwycić.

W przypadku przeprowadzek biur ilość potrzebnych matriałów do pakowania jest znacznie większa niż w przypadku mieszkań. Dziesiątki lub setki kartonów, kilogramy folii stretch, belki folii bąbelkowej w marketach budowlanych mogą kosztować fortunę. Firmy takie jak nasza zazwyczaj mają dostęp do znacznie tańszych materiałów, a czasami dają możliwość wynajmu kartonów przeprowadzkowych. To sposób na ogromne oszczędności. W przypadku 150 kartonów, 6 rolek folii stretch, i 100 metrów folii bąbelkowej można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Zazwyczaj posiadamy dużą ilość pudeł, taśm i folii w magazynie, ale warto uprzedzić nas odpowiednio wcześniej, że będą ich Państwo potrzebować.

Po jeszcze więcej informacji zapraszamy do działu "Informacje, artykuły i porady związane z przeprowadzkami".





SPRAWDŹ OPINIE